1 juli 2015

Opel wint belangrijke marketing-award

Ruim 20.000 consumenten vulden Opel Fiets Enquête in

Opel heeft voor zijn campagne Opel Fiets Enquête een prestigieuze marketingonderscheiding in ontvangst mogen nemen, namelijk de Selligent Award 2015 in de categorie 'Acquisition'. Een ander voorbeeld van een sterk staaltje Opel op marketinggebied is dat deze succesvolle klantrelatiebeheercampagne door de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA) werd genomineerd voor de beste e-mailcampagne van 2015.

Met de Opel Fiets Enquête maakten consumenten kans op een weekendje weg met een gloednieuwe Opel, inclusief geïntegreerde FlexFix fietsendrager én twee fietsen. Deelnemers moesten aan de hand van de online enquête vier korte vragen beantwoorden en ontvingen hiermee in elk geval een 12-Route Fietsenboekje. De campagne werd kracht bijgezet door middel van e-mailmarketing, display advertising, tweets, en Facebook-posts.

Vijftigplussers
De campagne was gericht op het aantrekken van vijftigplussers. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 90 procent van de consumenten die particulier een nieuwe auto kopen 50 jaar of ouder is. Bovendien is fietsen voor hen een belangrijk thema. Om de doelgroep aan te spreken gebruikte Opel, in tegenstelling tot veel andere automerken, bewust oudere figuranten voor de campagne.

7.000 nieuwe Facebook-'likes'
Ruim 20.000 consumenten vulden de Opel Fiets Enquête in en het leverde de Facebook-pagina van Opel 7.000 nieuwe 'likes' op. Verder gaven meer dan 17.000 consumenten te kennen voortaan de Opel 60Seconds nieuwsbrief te willen ontvangen.
Het ontwikkelde mechanisme, de gerichte benadering van de vijftigplusdoelgroep in tekst en beeld en de behaalde resultaten met de Opel Fiets Enquête leverde Opel de Selligent Award op in de categorie Acquisition.

Belangrijke speler
Selligent is een belangrijke internationale speler op het gebied van data-driven marketing, die samenwerkt met een groot aantal (inter)nationale gerenommeerde bedrijven. Onder de genomineerden voor de Selligent Awards bevonden zich - naast Opel - grote bedrijven als Samsung, NH Hotels en Thomas Cook.

Hoe succesvol de Opel Fiets Enquête was, blijkt ook uit de nominatie voor de beste e-mailcampagne van 2015, een verkiezing georganiseerd door de respectabele Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

 

Meer nieuws...