12 juli 2016

Spectaculaire Opel GT Concept wint ‘Automotive Brand Award’

Opel sleept opnieuw meerdere onderscheidingen in de wacht

◾ German Design Council roept Opel GT Concept uit tot ‘Design Study 2016’
◾ Opel Astra-event wint ‘Automotive Brand Contest 2016 – Best of Best’
◾ Ook onderscheidingen voor Opel OnStar en smartphone configurator

Opel is tijdens de Automotive Brand Contest 2016 maar liefst vier keer in de prijzen gevallen. De spectaculaire en puristisch vormgegeven Opel GT Concept, de ster van de Autosalon van GenŤve van 2016, werd in de categorie ‘Concepts’ beloond met de ‘Best of Best’-award. Ook in de categorieŽn ‘Future Mobility & Parts’, ‘Digital’ en ‘Events’ kwam Opel als winnaar uit de bus. Mark Adam, Vice President Opel Design, neemt de prijs voor de Opel GT Concept op 29 september in ontvangst tijdens de vooravond van de Autosalon van Parijs (1-16 oktober).

De GT Concept zet de rijke concepthistorie van Opel voort met zijn avantgardistische vormgeving. De sportcoupť heeft alles in zich om liefhebbers in alle leeftijdscategorieŽn aan te spreken en dit wordt nu onderstreept door de German Design Council, organisator van de gerenommeerde Automotive Brand Contest. De jury van deze prestigieuze competitie heeft de Opel GT Concept uitgeroepen tot ‘Design Study 2016’.

“De GT Concept is een droomauto die Opels filosofie ‘sculptural artistry meets German precision' naar een hoger plan tilt. De feedback op de sportcoupť was overweldigend. Wij zijn bijzonder trots dat ons sportautoconcept met de ‘Automotive Brand Award’ is verkozen tot de beste conceptcar van 2016”, zegt Mark Adams.

In de categorie ‘Events’ kreeg ‘Mission Astra’ de ‘Best of Best’ award. ‘Mission Astra’ was de naam van de Astra-introductie voor Opel-dealers in het Spaanse Sierra Nevada waar werknemers van dealerbedrijven twee dagen als ‘astronauten’ verbleven en sliepen in 250 futuristische tenten in de woestijn.

“We willen onze dealers altijd een speciale ervaring bieden. Daarom ontwikkelden we dit ongebruikelijke idee voor de introductie van de nieuwe Opel Astra. Met een compleet tentendorp, gelegen aan een circuit en met de uitstraling van een maanlandschap, creŽerden we een onvergetelijke ervaring” zegt Tina MŁller, Opel Chief Marketing Officer. Ze toonde zich verheugd over het feit dat niet alleen de dealers onder de indruk waren van dit gedurfde marketingconcept, maar dat ook de jury van de Automotive Brand Contest zeer enthousiast was.

Prijzen voor innovaties

De persoonlijke online ťn service assistent Opel OnStar en de nieuwe smartphone configurator werden tot winnaars uitgeroepen in de categorieŽn ‘Future Mobility & Parts’ en ‘Digital’.

GeÔnitieerd door het Duitse Design Council eert de Automotive Brand Contest jaarlijks uitstekende product- en communicatieontwerpen van automerken op internationaal niveau. Het Duitse Design Council is als een stichting in 1953 opgericht en is ťťn van 's werelds meest toonaangevende centra voor design.


Meer nieuws...