9 oktober 2018

Opel Talent Academy start opleidingstraject met 13 vrouwelijke verkoopadviseurs

 

Trainingsprogramma vervolg van de Jade-campagne

  •  Kick-off eenjarig opleidingstraject aan de Opel Talent Academy
  •  Dertien dames worden klaargestoomd tot verkoopadviseur
  •  Follow-up van de Jade-campagne eerder dit jaar

De Opel Talent Academy, het eenjarige opleidingstraject van Opel dat geselecteerde kandidaten klaarstoomt tot het vak van verkoopadviseur, is van start gegaan met dertien vrouwelijke kandidaten. De kick-off vond onlangs plaats in Hotel Nassau te Breda en afgelopen week hebben de kandidaten de eerste opleidingsweek afgerond. Ook onze eigen Marjon (Havik Auto Alkmaar) en Lyan (Havik Auto Groningen) zijn twee van de geselecteerde kandidaten.

Het trainingsprogramma is het vervolg op de experimentele wervingscampagne Jade, die Opel begin maart van dit jaar lanceerde. Voor de fictieve lifestyle & design-organisatie Jade werden kandidaten gezocht voor de functie verkoopadviseur. De advertentietekst was qua functieomschrijving identiek aan die van de simultaan geplaatste Opel-advertentie. Het resultaat: de Jade-vacature leverde overwegend vrouwelijke kandidaten op en die van Opel voornamelijk mannelijke. De meest geschikte kandidaten bij de Jade-vacature werden uitgenodigd voor een gesprek, waar toen pas werd onthuld dat het bedrijf waarbij zij solliciteerden niet Jade, maar Opel was. Bekijk hier de video die laat zien hoe campagne in zijn werk ging: www.opel.nl/werkenbijjade   

De spraakmakende campagne kwam voort uit het feit dat op dat moment slechts 4% van de autoverkopers in het Nederlandse Opel-dealernetwerk vrouw was. En Opel ambieert een organisatie te zijn met een representatieve afspiegeling van de arbeidsmarkt op de werkvloer, waarbij ook tegemoet gekomen wordt aan de veranderende klantbehoefte. Opel wil derhalve graag meebewegen met de veranderingen in de maatschappij, in de automotive branche en met de klanten.

Kick-off
Uit het grote aantal sollicitanten en vele gesprekken werden uiteindelijk dertien dames geselecteerd en aangenomen bij dealerbedrijven verspreid door Nederland. Zij volgen het eenjarige opleidingstraject aan de Opel Talent Academy, dat een samenwerking is tussen Opel Nederland en Later Academy. Dit opleidingsinstituut verzorgt het gehele opleidingstraject, inclusief Talent Motivatie Analyse, Virtual Classroom Training, coaching on the job, gezamenlijke terugkomdagen en loopbaanbegeleiding. 


Meer nieuws...